ריקודי בטן

ראיון עם אורנה

תגובות חזור
1
אני רוקדת אצל אילאיל יותר משנה וחצי, פעם בשבוע.
הגעתי לסטודיו וללימודי ריקודי הבטן בעקבות סדרת טלוויזיה ברזילאית שעסקה בהבדלי תרבויות בין מזרח למערב והתמקדה בתרבות של ברזיל ומרוקו.בהקשר של תרבות מרוקו הושם דגש בסדרה על ריקודי בטן וההתייחסות לריקוד הייתה בהקשר של חגיגות ושמחה, של פעילות פנאי, של מעמד האישה מול הגבר, לפעמים של עצב. הסדרה שמה דגש על כך שמקור הריקוד הוא במצרים ושמשם מגיעות רקדניות העילית.
באופן אישי, התחברתי למוסיקה, לרקדניות ולגופן המתנועע בקלילות ובחופש. המטפחות שנעו סביבן ולבושן הרך עשו לי את זה. יותר מכל אהבתי את הרעיון שאפשר לרקוד לבד, ללא בן זוג, ובכל זמן שרוצים ואין צורך במרחב גדול במיוחד, את העובדה הפשוטה, שכל אחת יכולה לרקוד: צעירה, מבוגרת, שמנה, רזה, יש מקום לכל אחת ואחד.
אנשים מתחברים לכל מני דברים ואנשים גם בגלל מצב מסוים שהם נתונים בו. כנראה שזה היה הזמן בשבילי – אורנה -לבוא לאילאיל.
בתחילה היה לי קושי רב לראות מול המראה את גופי החצי מעורטל וכזה שהשנים ניכרות בו, במיוחד,מול הצעירות הצנומות המפזזות מול המראהביתר קלות. מעבר לזה, הגוף היה כבד ולא משוחרר והתנועות היו קשות ומגושמות. מצד אחד רציתי לברוח משם, ומצד שני, המפגש עם אילאיל הילך עלי קסם.
מה שהביא אותי לאילאיל לא זה שהשאיר אותי אצלה. הסיבה שבגללה אני עוד כאן, זו אילאיל עצמה. תיאורטית, היא יכולה להיות בתי, אבל חוכמת החיים שלה, בגרותה ודרך ראייתה את העולםבאים לידי ביטוי בריקוד וביחס שלה כלפינו התלמידות.
הבחורה הקטנה הזו רקדה כל כך יפה שהייתי מוכנה "לשלם את המחיר", של אי הנוחות שלי רק כדי לראות אותה שוב, לשמוע את הסבריה על הריקוד ולחוש בחיבור הטבעי שלה לריקוד ולמה שהוא מייצג.
 
 
אילאיל עצמה עברה שינוי במהלך התקופה בה אני לומדת. היא הפסיקה להופיע באירועים ואני חושבת שהסיבה לכך היא התמסרותה הטוטאלית להוראת הריקוד. אילאיל מביאה את כל כולה להוראה וניראה שאין מישהו שיכיר אותי או יבין אותי טוב יותר ממנה. בעיני היא המורה האולטימטיבית.
אילאיל תמיד מחדשת. תמיד יש לה הפתעה מעניינת עבורנו. היא מגוונת בסגנונות שונים, חושפת אותנו לרקדניות שונות, להיסטוריה של הריקוד, ולמוסיקה חדשה ומרגשת.
תלמידים של אילאיל לא יכולים "לחפף", זה ממש בלתי אפשרי, יש לה עיני נץ והיא רואה את כל התנועות והטעויות גם דרך הבגדים. היא יודעת לומר לכל אחת איפה נקודת התורפה שלה, היכן טעתה והיכן הייתה טובה. אילאיל מאוד מקפידה על דיוק ומקצוענות. אחת השיטות שלה היא לצלם אותנו במצלמת וידאו בזמן עבודה, ואחר כך לשבת ולנתח את הריקוד, לטוב ולרע. זה מאוד מלמד ומעשיר.
יש לנו, הנשים בעיקר, נטייה לביקורת עצמית גבוהה, שיוצרת תסכול. למדתי מאילאיל, שסבלנות, זמן ותרגול יביאו את התוצאה המיוחלת, זה באמת קורה והתסכול מתחלף בשמחה.
אילאיל מקבלת מאוד ויחד עם זאת לא מוותרת, והיום אחרי תהליך ארוך באורח פלא, הרבה יותר טוב לי עם הריקוד, אני יותר נינוחה , יותר בטוחה בעצמי וחיה בשלום עם גופיועם הטעויות.
 

הסטודיו של אילאיל אינו רק  מקום מפגש חברתי, אנחנו באות ללמוד ריקודי בטן, אבל בהחלט יש בו אווירה נהדרת ומפרגנת. תמיד נעים להיפגש מחדש ולחלוק את אהבתנו המשותפת. אילאיל נוהגת לערוך מסיבות מדי פעם בהשתתפות כל התלמידות כך שאנחנו רואות את כל רמות הריקוד ושואפות תמיד להשתפר. וזו ממש חגיגה גדולה ומהנה.

תגובות : ראיון עם אורנה
למעלה
הוסף תגובה חדשה:
מפת האתר
>