ריקודי בטן

פיפי עבדו מראיינת את סוהיר זכי

תגובות חזור

בשנת 2004 בתקופת הראמאדן שודרה תוכנית טלוויזיה בערוץ הלבנוני בה ראיינה פיפי עבדו את סוהיר זכי המדברת בין השאר על חוויות וסיפורים משעשעים מחייה בתור אחת הרקדניות הגדולות ביותר של מצריים.הראיון מתורגם מערבית לעברית.

פיפי:למה בעצם הפסקת להופיע?
סוהיר: כל אורח שהיה מגיע למצריים היה צריך את אום כלתום שתשיר ,את להקת מחמוד רדה ורקדנית בטן.
פיפי: גם אני נוכחתי.
סוהיר: עכשיו לא ניתן למצוא את זה , ובטלוויזיה אם את רוצה לעשות מופע או ריקוד , הם מסתפקים במופעים הישנים.
פיפי:למה?
סוהיר :מכאן הבעיה הגיעה.
פיפי: זה מה שגרם לך לעזוב את העבודה?
סוהיר :כן,השמלות והבשמים , האיפור והמיסים והלהקה של הנגנים, כל זה הפך לנטל עלי ולא הייתי מסוגלת לשלם את זה.
פיפי:אני רוצה לשאול על מה שהגיע לארץ "העופות במחיר מוזל" (הכוונה לרקדניות הזרות).
סוהיר: אני אגלה לך סוד , הן לוקחות סכומים מאוד נמוכים.
פיפי: לא להיפך, הן לוקחות הרבה מאוד כסף. שימי לב לגאוניות שלהן, אין וידאו קליפ שהן לא מופיעות בו , בזה הן עובדות כל היום . ובערב הן מופיעות כשהכול דולרים שהן לוקחות מהמדינה שלנו.
ועוד הן מתחתנות עם מצרי כדי לקבל אזרחות.
סוהיר: ועוד.
פיפי: בטח, הרקדניות המצריות יושבות בבית ושרות " זלמו" (שיר של עבד אלחאלים חאפז שפירושו עשו לנו עוול) והן לא עובדות.
סוהיר:אני אגיד לך משהו , לחתונות כעת לא מביאים רקדניות.
פיפי: הם מביאים זרות.
סוהיר:הלוואי , אפילו לא. אין זרות , יש רק זאפה ( מקצב של התוף של חתונה בו מקבלים המתופפים את פני החתן והכלה) שנמשך שעה , והבופה וכל הלילה החתן והכלה רוקדים עד שהמסכנים מתעייפים ורוצים להתעלף.
פיפי: היום הזה לא נחשב ) בקשר לאיבוד הבתולין) אנחנו חייבות להגיד להן.
סוהיר: הצעירים והצעירות עומדים סביבם וכל המכובדים יושבים מאחורה ולא רואים דבר כל הלילה. דבר שני שהמועדוני לילה לא עובדים כל השבוע אלא יומיים, והזרה מחכה לטלפון לבוא לעבוד, אם יש טלפון היא עובדת.
פיפי: בהתחלה שלך היה לך כמובן מאוד קשה.
סוהיר: או..........................
פיפי: אני רוצה לשמוע על הקושי וגם שהקהל בבית ישמע כשסוהיר זכי פעם ראשונה מדברת בטלוויזיה.
סוהיר: דווקא אני מאוד שמחה שאני נפגשת איתך פיפי, האמת היא שהטלוויזיה היא זו שחשפה אותי.
פיפי: תראי את הגורל.
סוהיר: הטלוויזיה עשתה מסיבה באלכסנדריה והביאה 3 קומיקאים שבאותה תקופה לא היו מוכרים וגם את סוהיר זכי שאף אחד לא הכיר. הם הביאו אותנו לתודעה ואהבו אותנו והפכנו לשמות במצריים.
סוהיר: והאל היה נדיב איתי , נלחמו בי הרבה.פיפי עבדו בצעירותה
פיפי: מי נלחם בך?
סוהיר: באותה תקופה הייתה נגואה פואד ורקדנית בשם נאהד סברי.
פיפי:היא הייתה רקדנית טובה.
סוהיר: טובה מאוד אבל עצבנית.
פיפי: על הבמה הייתן שלושתכן.
סוהיר: כן.
פיפי: כשאת עלית הייתן שלושתכן כוכבות.
סוהיר: כן.
פיפי: אבל את יצאת להן משום מקום.
סוהיר: או שמישהי מבטלת לי הופעה והייתה מבקשת שיביאו רקדנית אחרת במקומי למשל את "קטקוטה" שהייתה רקדנית לא טובה כדי שהיא תבלוט לידה לטובה.
באותה תקופה קראו לי הרקדנית בעלת השיער הארוך, כולן היו לובשות פאה עד חצי השיער אבל השיער שלי היה ארוך.
פיפי: ( צוחקת ) פעם לבשתי את הפאה הזאת והיא עפה על הלקוח והוא קם מהשולחן וברח , הוא חשב שמישהו זרק עליו בקבוק או כוס.
סוהיר: אלוהים ישמור.פעם רקדתי בסדרה שהשתתף בה מחמוד אל מליכי המנוח והיה לו שפם. הם ישבו ישיבה ערבית עם שולחן ערבי ותוך כדי הוא דיבר ואכל עוף ואני רקדתי עם השמאדן( מעמד עם נרות) . תוך כדי אכילה
השפם התרומם לו והוא התחיל להחזיק את השפם והמשיך לאכול. באותה התקופה הבימוי.............
פיפי: לא היה stop.
סוהיר:אם הוא היה מפסיק הוא היה צריך לחזור את כל השעה מההתחלה והעוזר במאי עומד מאחורי המצלמה ומצביע על השפם ומחמוד מחזיק את השפם. עזבתי את הריקוד ואת כל העולם , עמדתי וצחקתי.
פיפי: הנשיא ניקסון, איך קרא לך?
סוהיר: הוא שם לב לאנשים שעשו בהופעה זרלוטה והוא שאל את הנשיא סאדאת מה זה , בגלל שהוא אף פעם לא שמע את זה.
פיפי: הוא לא שמע אף פעם זרלוטה?
סוהיר: הוא שאל " מה זה הקול הזה שאני שומע" אז סאדאת ענה לו שבאירועים שמחים שומעים את הזרלוטה היפה הזאת במיקרופון. אז הוא קרא לי הילדה בעלת הזרלוטה.
פיפי: איך קרא לך עבד אל נאצר?
סוהיר: הבת עם השיער הארוך. שהוא היה הולך למקום שיש בו מופע הוא היה מבקש את התוכניה של אותו הערב והוא היה מוריד את מי שהוא לא אהב וכשהוא היה שוכח את השם שלי הוא היה מבקש שיביאו לו את הילדה עם השיער הארוך שרוקדת על השירים של אומכלתום . המזכיר שלו היה אומר לו את שמי והוא היה עונה כן בהתלהבות.
פיפי: התקופה של סאדאת , איך קראו לך?
סוהיר: האמת שבתקופה של סאדאת אנחנו "חיתנו" את הילדים שלו וקראו לי "בינת אל בולטיה" ( בת של סוג של עוף) בגלל שהייתי שמנמונת.
פיפי:יש לך קשרים איתם ? את הרי הופעת בכל השמחות שלהם.סוהיר זאכי
סוהיר: כן , אפילו הופעתי בימי ההולדת שלהם. את יודעת , הם אהבו מאוד את שוקוקו ( סטנדאפיסט ) ,
בכל יום הולדת הם היו מבקשים שאביא להם אותו.
פיפי: שמעתי שהופעת באיראן למלך האיראני?
סוהיר: כן , בעל מועדון איראני ראה אותי מופיעה במועדון לילה במצריים ושאל אותי אם אני רוצה לנסוע להופיע באיראן כשבאותה תקופה לא היו רקדנים שהסכימו לנסוע לאיראן.לידיעתך , אני הרקדנית היחידה שנסעה ללוב אחרי המהפכה הלובית. בבקשה מהממשל אמרו שאני חברת הנשיאים וכך הגעתי לאיראן, שם המזכיר הראשי של המלך סיפר לי שהם חוגגים יום הולדת למלכה.הופעתי בארמון והופתעתי לא מהמסיבה אלא מהארמון שהיה עשוי כולו מזהב.בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה שאלתי אם זה זהב אמיתי וענו לי שכן ולא האמנתי שאני מופיעה במקום כזה.
פיפי: מה הקשר שלך עם עבד אל חאלים חאפז ותעני בכנות.
סוהיר: הקשר היה טוב ונעים.
פיפי: אני עמדתי להתגרש בגלל עבד אל חאלים.קודם את תספרי ואז אני אמשיך את הסיפור שלי. האמת בבחור הזה אפשר להתאהב.
סוהיר: ממש , אני מאוד אוהבת אותו ,את השירים והסרטים.
פיפי : בקשר לבחורות הצעירות הוא היה התקווה שלנו.
סוהיר: בזמננו הייתי שומעת את השירים שלו ונאנחת, השירים של פעם היו "שיק".
באיזה יום הוא הגיע למועדון עם משפחה ערבית מאוד מפורסמת ואמר לי(דרך אגב זה היה לפני שהתחתנתי) "סוהיר , מחר אני מזמין אותך לארוחת צהריים". מאוד שמחתי והתרגשתי שאני הולכת אל מי ששר את כל השירים שאני אוהבת ( מונה את שמות השירים).
פיפי: ההתרגשות שמבפנים.
סוהיר: תוך כדי אכילה הסתכלתי עליו והוא אמר " תאכלי יא סוהיר" , אותו יום היה מאוד שמח בשבילי.
אחד הימים השמחים ביותר שאכלתי אצל עבד אל חאלים ארוחת צהריים בזמלק (שכונה יוקרתית בקהיר).
פיפי:איזה כיף לך, אני לא הספקתי.
פעם שלבעלי הייתה ישיבה חיכיתי לו בלובי ובדיוק עבד אל חאלים נכנס ללובי,כשראה אותי אמר:"הי ילדה ,בואי, אומרים שאת רקדנית טובה" ובדיוק שהוא תפס לי את היד בעלי בדיוק יצא מהישיבה ואמר שהוא נשבע שיגרש אותי.
פיפי:בואי תספרי מה קרה שרקדת על השירים של אום כלתום, עשית בעיות, מהפיכה.
סוהיר:עיתונאי מפורסם היה בא כל שבוע למועדון עם אשתו להעביר את הלילה ואני רקדתי ל"אינת עומרי" והסיפור הזה הגיע לאום כלתום דרך אותו עיתונאי וגם לעבד אל וואהב שבעיניו הסיפור מצא חן לעומת אום כלתום שלא הבינה איך מישהי מעיזה לעשות את זה(באותה תקופה אף אחד לא היה מנגן או שר את המנגינות שלה ובטח לא רקד על המנגינות).באותה תקופה רקדתי במסר אל גדידה במועדון.עבד
אל וואהב התקשר למועדון ושאל מתי אני מופיעה וביקש לא להגיד שהוא בא.אחרי שהוא ראה אותי הוא הלך לדבר עם "הגברת" ואמר לה שכמו שהיא שרה,אני שרה דרך הגוף שלי ושהיא חייבת לראות אותי והיא שאלה אותו מה זאת אומרת, אז הוא סיפר לה שזה משהו יפיפה ושאני מציגה את היצירות שלהם בכל השמחות ושאני מפורסמת ומופיעה בחתונות ומועדונים ומפרסמת אותם באיכות טובה מאוד. והגברת בשיא הערמומיות עשתה מסיבה שהוזמנתי להופיע מבלי לדעת שהיא תהיה שם,וכשנכנסתי היא ישבה במרכז,אי אפשר היה לפספס אותה ,כולי רעדתי .האל עזר לנו והייתה הופעה טובה.
אחרי ההופעה היא לחצה לי את היד ואמרה שאני ילדה טובה ושיש לי אוזן מוזיקלית ושאלה איך למדנו את היצירה כל כך מהר ושלה זה לוקח 4,5 חודשים ללמוד. מצאה חן בעיניה העקביות שלנו בעבודה.
פיפי:אבל היה לך קשר איתה.
סוהיר:כן,פעם היא פגשה אותי אצל נאצר ואמרה לי שהיא רואה תמונות שלי בעיתונים והיא אמרה שהיא רוצה מופע ברמה גבוהה אז אמרתי שאין בעיה.פיפי עבדו
פיפי:ומה הקשר שלך עם הכוכבת העולמית אליזבת טיילור?
סוהיר:היא הייתה כאן אורחת בפסטיבל קהיר.
פיפי:לפני כמה זמן זה היה?
סוהיר:בשנות ה-80 ,הבאתי לה מתנה מחאן אל חלילי (השוק בקהיר) צמידים עם חרוזים כחולים ושמתי לה את זה בקופסא. עשיתי פוזה בשביל שהצלמים יצלמו אותי ונאבקתי עם אנשים ופתאום היא אמרה:"מי זאת?" וענו לה שזאת הרקדנית מספר 1 במצריים ואז היא אמרה שיש לי בייבי פייס אז אמרתי להTHANK YOU . שנתתי לה את המתנה כבר כולם צילמו אותנו וראו את המתנה השטותית בכל העיתונים.זאת הייתה הטקטיקה כדי שיצלמו אותי.
פיפי: ההתחלה שלך הייתה באלכסנדרייה.
סוהיר: מה שקרה שהתחלתי לזהור באלכסנדריה . הייתה רקדנית אחת שבכל פעם שהייתה באה להופיע הייתה רואה אותי.אני הייתי מופיעה בתחילת הערב והיא, היותר חשובה בהמשך.הייתי ה"בונבון" והיא התחילה לחשוב מה היא תעשה עם הילדה הזאת. כך היא התחילה לרכוש נגדי מזימה ערמומית.
אני ישבתי ושמתי את התיק עם החליפה שלי לידי ואמא שלי מהצד השני. ישבנו ליד הבופה, שם עברו הרבה אנשים והיה רעש והתיק נלקח ממני.הייתי צריכה לעלות להופיע אחרי הבופה והיא במקרה הגיעה מוקדם יותר ואמרה שהיא חייבת להופיע בגלל שיש לה עוד הרבה עבודה באותו ערב.
בסוף התברר שהיא שלחה מישהו לקחת את התיק לילדה עם השיער הארוך.
פיפי: ספרי עכשיו על הסיפור בחתונה שהופעת.
סוהיר: זה קרה בתקופה שכבר לא הופעתי בבתים מרוב לחץ של עבודה והכלה אמרה שהיא לא תתחתן אם אני לא אופיע בחתונה שלה.הכלה אמרה שזה לא עניין של כסף ושרקדתי בחתונה שזאת והזאת.
הבעיה הייתה שיש לי להקה גדולה ואני לא הולכת להופיע בבתים.בסוף שכנעו אותי וסיפרו לי על הסבתא שבכל פעם שאני מופיעה בטלוויזיה היא קמה למרות שהיא חולה ואוספת תמונות שלי.מאד אהבתי את הקטע שהיא תראה אותי. הם סידרו את הבית שהסבתה ישבה בהתחלה ליד החתן והכלה.
ואני רוקדת והסבתא אומרת "איזה יופי יא סוסו" ומתה.היא הרי הייתה מבוגרת ואני בכלל לא ידעתי
,חשבתי שהיא התעלפה ופתאום נעלמה מהמקום.
פיפי:היא עזבה בזמן שלה.
סוהיר:כולם הסתירו אותה מהכלה וכשבאתי לקבל את הכסף הבנתי שהיא מתה.
פיפי:פעם הייתי צריכה לטוס לז'נבה בעלי חיכה לי שם וישבתי ב-first class והיה לי כובע כזה אירופאי
עם דנטל.שהדיילת באה אלי ושאלה אותי מה אני רוצה לשתות לא יכולתי לענות,לא ידעתי אנגלית או
צרפתית וראיתי מישהי לידי ששותה מיץ עגבניות ואמרתי לדיילת same שהיא הביאה לי זה היה בלאדי מרי.
סוהיר:קוקטייל,אומרים שמי ששותה את זה נהייה ערני.
פיפי:ירדתי מהמטוס ולא הרגשתי את הראש שלי ושפתאום הכובע עף(צוחקת) וכל הנוסעים רצו אחרי הכובע שלי בגלל שלא הסכמתי לרדת מהמטוס בלי הכובע.
פיפי:סיפור האהבה שלך עם מוחמד עומריה.
סוהיר :באחד הסרטים שהשתתפתי היה מנהל צילום שסיים את הלימודים שלו במכללה לקולנוע והוא היה עם אנשים מפורסמים.הוא התחיל לשלוח לי שתייה קרה ואני שלחתי לו קפה .ככה מצאנו חן אחד
בעיני השני בהתחלה הייתה בעיה עם ההורים שלו אבל אז הסתדרנו.
פיפי: הישיבה איתך מאוד מהנה ואני מקווה שמפגישה אחת יהיו לנו עוד המון פגישות.

וידאו של סוהיר זכי
מאמר על פיפי עבדו
וידאו של פיפי עבדו

 

תגובות : פיפי עבדו מראיינת את סוהיר זכי
למעלה
הוסף תגובה חדשה:
דש ממוחד שעבד עליך במעון בישראל ללללל
שועיתהגב
האם erin e adams tampa fl מתה מה קרה מדוע
שוע יעושהגב
נשלח לרקדנית ציצי דנדללה erin e adans kol tampa fl יש מנתח פלסטי טוב ממולץ מאוד בישראל
רקדנית לישוע הגב
רקדנית ליהושוע ממש מסחרר נמוכה ודלה נשלח לחבר חפס ערקדנית יותר עסיסית זו פשלה tomer kol tampa fl שריל גם רקדנית עם הגובה והתלת מנענע מי מתופפץ בדרבוקה יא יביבי יעיני הגורו
יוסף ליהגב
יפה דווקא
ממש ראיון מצחיק ודרמתי כמו הסרטים המצרים
מפת האתר
>